صفحه کنونی: مقالات برق صنعتی کلید فیوز و علائم و مشخصات در کابل خودنگه دار

کلید فیوز  و علائم و مشخصات در کابل خودنگه دار

کلید فیوز و علائم و مشخصات در کابل خودنگه دار

در این مقاله توضیحاتی در مورد چگونگی عملکرد کلید فیوزها در کابل خودنگه دار و محل های نصب کلید فیوزها در شبکه ارائه می گردد.



چگونگی عملکرد کلید فیوزها در کابل خودنگه دار و محل های نصب کلید فیوزها در شبکه :



از این تجهیز برای حفاظت شبکه های احداث شده با کابل خودنگه دار استفاده می شود.  این تجهیز به راحتی قابل نصب بر روی پایه بوده و به وسیله چوب استیک مناسب از پایین قابل قطع و وصل می باشد. معمولا در دو رنج 160 آمپر و 400 آمپر ساخته شده و مورد استفاده قرار می گیرد.این کلیدها دارای جرقه گیر و محفظه خفه کننده جرقه بوده و می توان آنها را در زیر بار نامی نیز قطع نمود. از این کلیدها از نوع تک پل تا چهار پل موجود می باشد و از دو قسمت تشکیل شده که شامل قسمت حامل فیوز که قابل جداشدن از کلید است و پایه فیوزها می باشد. نمایشگر وضعیت کلید با نمایشگر رنگی وضعیت کلید را از لحاظ قرارداشتن فیوز در داخل کلید مشخص می کند.



محل های نصب کلید فیوز در شبکه:



1_ حفاظت فیدر خروجی از پست 2_ حفاظت شبکه در محل هایی که سطح مقطع شبکه تغییر می کند 3_ حفاظت متعدد در شبکه های طولانی 4_ در محل رینگ خطوط اصلی از دو پست مختلف 5_ حفاظت فیدرهای مصرف کننده های اختصاصی 6_ حفاظت انشعاب موقت واگذار شده به یک مصرف کننده 7_ محل انشعاب کابل خودنگه دار از شبکه هوایی با سیم لخت و یا شبکه با کابل زمینی.




در این مقاله توضیحاتی در مورد چگونگی علائم و مشخصات روی کابل خودنگهدار فشار ضعیف ارائه می گردد.



چگونگی علائم و مشخصات روی کابل خودنگه دار فشار ضعیف:



جهت شناسایی فازها از یکدیگر و سیم نول و سیم مهار یا نگهدارنده در کابلهای خودنگه دار فشار ضعیف بر روی سطح خارجی هر کابل با ایجاد برآمدگیهایی نشانه هایی را ایجاد می کنند که این برآمدگیها در طول کابل وجود خواهد داشت. علاوه بر این روی سطح  خارجی کابل باید طبق استاندارد، نام شرکت سازنده، سال ساخت و مشخصات فنی کابل در فواصل معین حک شود.



بطور مثال: یک برآمدگی نشانه فاز L1، دو برآمدگی نشانه فاز L2، سه برآمدگی نشانه فازL3، سیم نول دارای برآمدگی های زیاد ( هزار خط) و در صورتی که سیم مهار نیز دارای روکش باشد آن را بدون برآمدگی با یک خط رنگی ممتد در طول کابل طراحی می کنند. و در صورت وجود سیم معابر بدون برآمدگی می باشد.



منبع: ایستگاه برق



استفاده از مطالب با ذکر منبع لینکدار مجاز است.



بازدید: 927
افزودن نظر
نام
نظر خود را درباره این مطلب بنویسید
Security Image
کد امنیتی فوق را وارد نمایید.
آگهی برق صنعتی
شرکت تحکیم نمای سهند
جناب آقای بهنام حسین زاده
کرمان
تلفن:09134402642

گلند کابل برنجی M20
تیک صنعت برق
تهران
تلفن:02133901895

 UPS یو پي اس استابلايزر باتري ترانس ايم
UPS یو پي اس استابلايزر باتري ترانس ايمن
تهران
تلفن:88109655

انواع PLC/Servo motor/Servo drive و ...
مرتضی تیموری
تهران
تلفن:09100105800

تعميرات تخصصي برد الكترونيكي و اينورتر
دكتر سيد حميدرضا حسيني
تهران
تلفن:09122089098